نمودار درختی طوایف و تیره‌های تركاشوند

نمودار درختی طوایف و تیره‌های تركاشوند

نمودار درختی تركاشوند

محمد برقعی در نوشته‌های خود به سال 1356 می‌نویسد ترکاشوندها منسوب به لرها هستند، خود را لر می‌انگارند و معتقدند اعقابشان بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال پیش بر اثر تعدیات خوانین لرستان از الشتر به ناحیه همدان مهاجرت کرده و برای تمایز از طوایف ترک همدان، عنوان ترکاشوند را برای خود برگزیده‌اند

4 thoughts on “نمودار درختی طوایف و تیره‌های تركاشوند

    • سلام
      ترکاشوندها را از نژاد لر (شاخه‌ی لک) گفته‌اند؛ چنانکه در توضیحات تصویر فوق و نیز گفتار شناخت لرهای استان همدان اشاره شده، محمد برقعی در این رابطه به سال 1356 می‌نویسد که ترکاشوندها منسوب به لرها هستند، خود را لر می‌انگارند و معتقدند پیشینیان‌شان بین 200 تا 250 سال پیش بر اثر تعدیات خوانین لرستان از الشتر به ناحیه همدان مهاجرت کرده‌اند.
      null
      در همین راستا جهت کسب آگاهی بیشتر درباره ریشه نژادی لر و همچنین جغرافیای الشتر (مرکز منطقه سلسله) می‌توان به کتاب «ریشه نژادی لر» نوشته شادروان حجت‌الله حیدری از پیران حسنوند منتشر شده در سال 1349 مراجعه نمود (ناگفته نماند مراحل ممیزی و چاپ رسمی آن در سال 1356 صورت گرفته است). همچنین کتاب مذکور مجدداً به سال 1379 با عنوان «جغرافیای تاریخی الشتر و ریشه نژادی لر» تجدید چاپ گردید. ضمناً فایل PDF کتاب «ریشه نژادی لر» در فضای اینترنت در دسترس می‌باشد.

  1. سلام، حاتمی های بروجرد که در روستای قلعه حاتم ساکنند از ایل ترکاشوند هستند؟

    • سلام
      در حال حاضر در این باره اطلاعاتی در دست نمی‌باشد امّا پرسش آن مخاطب محترم مدنظر قرار خواهد داشت تا در صورت کسب هرگونه آگاهی، در همین مجال به اطلاع رسانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *